unicorn mum

"Jag känner mig inte som en kille, inte heller som en tjej. Utan mer som en Hen". Detta berättade mitt barn för mig 4 dagar innan 13 årsdagen. En blogg ur en mammas liv när sanningen kommer fram. Om kärleken till sina barn, om oron, om livet...

Att komma ut

Kategori: hbtq

När hen berättade för oss föräldrar kändes det bra tycker jag. Det känns bra på så vis att vi byggt upp en stark tillit till varandra i familjen. Men så har vi alltid pratat om typ allt. 

Och när hen kom ut så har hen även kunnat känna sig bekväm med några i släkten med. Inte alla som vet ännu. Några i taget. Får bli i hens egen takt. 
Det känns faktiskt som en lättnad om jag får säga så. Att nu kunna mer prata med några från släkten hur det är och hur det kommer att vara . 
Det jag nog mest är orolig för är att mitt barn ska vara ensam. Ensam med sina tankar och känslor och funderingar.  Att vara ensam i skolan, utanför utan att ngn förstår. 
Vi var för några dagar sedan på 1a pride paraden och gick med hela familjen. 
Kan säga att jag var så rörd! Och så stolt! Känslan i mitt hjärta jag hade när jag såg all kärlek var så fantastisk och det var med tårar i ögonen när jag då o då tittade på mitt barn som gick mellan sin mamma o pappa i paraden. Vad stolt jag är över dig mitt älskade barn! Fortsätt att vara precis den du är o ingen annan! 

/Stolt mamma  

KOMMENTARER:

  • Mathias Lundvik säger:
    2017-07-07 | 10:03:46
    Bloggadress: http://leksakmedtvillingsjl.blogg.se/

    Härligt! Samtidigt så är barnet i en fas i livet där det kan skifta och är känsligt. Har erfarenhet själv med en son som idag är 17 och har varit lite kluven vart han står i sina han/hon/hen känslor.
    Men fortsätt låt ditt barn känna det som känns bäst för barnet.
    Och ni har en stark relation till varandra då barnet kan vara så öppen med sina känslor inför er och släkten.

Kommentera inlägget här: