unicorn mum

"Jag känner mig inte som en kille, inte heller som en tjej. Utan mer som en Hen". Detta berättade mitt barn för mig 4 dagar innan 13 årsdagen. En blogg ur en mammas liv när sanningen kommer fram. Om kärleken till sina barn, om oron, om livet...

Min son är en hen

Kategori: hbtq

"Jag känner mig inte som en kille mamma, inte heller som en tjej. Utan mer som en Hen."

 
Detta berättade mitt barn för mig 4 dagar innan 13-årsdagen. 
 
Jag har nog alltid vetat att det är så. Samtidigt som det blev så otroligt verkligt, knasig känsla. Det är ju samma unge som innan. Min underbara son, som är inte en han utan en hen.
 
Jag är så otroligt stolt över mitt barn! Ja jag kommer skriva barn, även om mitt barn numera är en tonåring. Men för mig så är hen mitt älskade barn, mitt guldklimp, min skatt, mitt allt! 
 
Den här bloggen är till för mig mest. Att få skriva av mig . Kanske får jag ngn läsare som kanske känner igen sig. 
 
Allt känns trots allt lite förvirrande. Jag damsuger nätet efter info, info på allt som handlar om hbtq. Och du ska veta att det finns en uppsjö om det. Men faktiskt inte så mkt från föräldrars synvinkel. Så lite även därför jag skaffade denna bloggen... Så all tips om hbtq, från föräldras synvinkel motages med stor tacksamhet.
Jag vill ju kunna stötta mitt barn till 100%, men jag vill även själv kunna få stöd. 
 
/Stolt mamma
 
 

KOMMENTARER:

  • Mathias Lundvik säger:
    2017-07-07 | 09:56:18
    Bloggadress: http://leksakmedtvillingsjl.blogg.se/

    Fint skrivet och sagt om sitt barn. <3

    Svar: Tack
    unicornmum.blogg.se

  • Sandra Vulkan säger:
    2017-07-07 | 21:14:54
    Bloggadress: http://vulkanskaslottet.blogg.se/

    Tänk om alla föräldrar kunde vara som er, då skulle fler barn få möjlighet till ett harmoniskt liv. Jag jobbar på en förskola där vi har regnbågsfamiljer och några hen-barn. Känner en stor sorg i att detta inte accepteras av alla i barnets och familjernas närhet och i samhället... Blir glad av att läsa dina inlägg, kommer helt klart att hänga här en hel del. Är det okej om jag delar med mig av din fina blogg i min blogg?
    Kramar i mängder 💚💛❤💖💜💙

    Svar: Men åh!!!
    Tack snälla för ditt fina meddelande. Precis vad jag behövde höra. Ibland känns det så ensamt med alla tankarna.
    Vår guldklimp är så underbar på alla sätt och vis och vi stöttar hen i allt!
    Du får mer än gärna dela min blogg. Blir bara glad!
    Stor kram från mig!
    unicornmum.blogg.se

Kommentera inlägget här: