unicorn mum

"Jag känner mig inte som en kille, inte heller som en tjej. Utan mer som en Hen". Detta berättade mitt barn för mig 4 dagar innan 13 årsdagen. En blogg ur en mammas liv när sanningen kommer fram. Om kärleken till sina barn, om oron, om livet...

Tankar

Kategori: hbtq


Sommar sommar sommar
Dagarna flyter på o jag tar dagen lite som den kommer.  Skönt med att inte sätta så mkt krav på sig själv. Det blir så mkt sånt ändå när vardagen kommer.
Barnen har sommarlov några veckor till innan skola, läxor och alla vardagsrutiner faller på.
Har varit och uppdaterat barnens garderober på ullared. Fanns mkt att välja på denna gången. Och båda barnen hittade flera plagg.
Det är svårt med kläder o färgval ibland . Vågar man liksom köpa det man egentligen vill ha, eller anpassar man sig efter vad andra förväntar sig att ha på sig? Svårt! Speciellt för äldste sonen. 

Jag har nu i sommar lyssnat mkt på regnbågspo den, hittat sidor på fb, läst artiklar på nätet. Försökt att uppdatera mig mig så mkt det går om hbtq. Ju mer jag hittar, ju mer vill jag veta hur andra familjer har det. 
Blir rörd över det fina jag läser på nätet och även förtvivlad över trångsynta människor . 
I augusti ska vi nog på första träffen för "stolta föräldrar " . Ska bli spännande och förhoppningsvist givande. 

KOMMENTARER:

  • Hanna Karlsson säger:
    2017-07-30 | 22:51:11
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

    Jag tycker det är så sorgligt det där med kläder. Hur jag anpassar mig efter det som andra kanske tycker istället för det som barnen vill av....

    Svar: Ja det är allt lite knepigt det där
    unicornmum.blogg.se

  • Hanna Karlsson säger:
    2017-07-30 | 22:52:30
    Bloggadress: http://hannafialotta.blogg.se/

    av= använda.

  • Sandra Vulkan säger:
    2017-07-31 | 09:34:02
    Bloggadress: http://vulkanskaslottet.blogg.se/

    Skamligt att klädaffärerna fortfarande delar upp barnkläder efter de biologiska könen pojke och flicka! Skulle ju bli så mycket enklare om de delade upp efter plagg (jackor, byxor, tröjor mm) och storlek istället...
    KRAMAR

    Svar: Ja precis!!!!!
    unicornmum.blogg.se

Kommentera inlägget här: